Marketing & Effie Live!

Een gouden combinatie

Kennisdelen, topmarketeers met verfrissende perspectieven, (marketing)effectiviteit én het vak vieren! Het kwam allemaal samen tijdens Marketing & Effie Live! in Circa Amsterdam. In deze circulaire locatie kwamen gedurende de dag en avond bijna 700 marketeers, adverteerders en bezoekers uit de bureau- en mediawereld bijeen. Niet 1, maar 2 events op dezelfde dag.

Deze gouden combinatie is al jaar en dag het evenement waar je als marketeer bij wil zijn. Popelend om binnen te komen en het felbegeerde plekje in de zaal te krijgen én misschien zelfs met een award naar huis. Overdag een meer dan gevarieerd congresprogramma onder redactie van Adformatie. De organisatie waar partner Rogier Mulder zijn sporen heeft verdiend en als geen ander daarom weet wat de doelgroep wil.

Prikkelende creativiteit
Met een reeks keynotes van Nancy Rademaker, Els Dijkhuizen (Heineken), Isaac Diepenhorst (Bol), Tisha van Lammeren (Odido) en Dimitri Barbe (Springbok), twee scherpe columns van Marc Oosterhout én Sander Schimmelpenninck. Een gevarieerd programma om ieders creativiteit te prikkelen. Dit alles onder de bezielende leiding van Susanne van Nierop. Het was een komen en gaan van bekende onder elkaar. Tussen de inhoudelijke sessies door was er meer dan genoeg tijd om een praatje te maken.

Kledingwissel voor de EffieAwards
Een kledingwissel hoorde dit jaar ook bij de organisatie, want het PINO-team ging in de avond gelijk door met de organisatie van de Effie Awards.

Dat was niet de enige wissel. Samen met het team van Circa Amsterdam bouwden wij de locatie in 2 uur tijd om naar een totale andere setting, namelijk een feestelijk diner. Duurzaamheid stond centraal, en naast de locatiekeuze ook volledig doorgetrokken naar het menu, volledig vegetarisch. De enige ‘roast’ op de avond was van Jordi van de Bovenkamp, die de branche op hilarisch, doch respectvolle wijze op de hak nam.

Biertje erbij?
Er zijn in totaal 13 prijzen uitgereikt, onder leiding van presentator Edson da Graça. De Gouden Effie ging dit jaar naar het team van Hertog Jan. Het winnen van een prijs voor ‘buitengewoon marketingresultaat’ is zoals de jury zelf aangeeft, niet over één nacht ijs gegaan. Ook had Raymond van de Klundert met zijn boek ‘Help ik heb een puber’ een prestatie geleverd door voor het eerst sinds het 40-jarig bestaan van de Effie Awards een prijs te winnen. Gefeliciteerd aan alle winnaars!

Mogen we ook jouw awardshow organiseren?