Bright perspectives on Marketing

Marketing en Effie Live! 2022

Marketing en Effie Live! wist ook dit jaar een podium te bieden aan de beste marketeers en meest interessante cases. Meer dan 700 deelnemers kwamen samen in Theater Amsterdam om vakkennis te delen én de uitreiking van de prestigieuze Effie Awards bij te wonen. Bij de verbindende Industry Borrel, voor zowel bezoekers van de Marketing Live! en Effie Awards, vonden vakgenoten elkaar.

Het MarketingLive! congres had dit jaar als thema Bright Perspectives on Marketing en bestond uit twee delen. In het ochtendprogramma beklommen o.a. Dorkas Koenen (Rabobank), Thecla Schaeffer en Ralph Rijks (Zalando) het podium onder leiding van Donatello Piras. CMO’s deelden hun visie op het vak en hoe zij als marketeers het verschil kunnen blijven maken. Aan de hand van de resultaten van de Grote Marketing Enquête – het jaarlijkse onderzoek van Adformatie en DVJ Insights naar de meest urgente marketingissues – werd met een panel van topmarketeers stilgestaan bij de uitdagingen voor 2023 en verder. Het publiek werd uitgenodigd om hier ook hun mening over te geven en met elkaar in gesprek te gaan. Bij het slotprogramma van het congres waren ook de bezoekers van de Effie Awards al welkom, zodat zij voor de files naar Theater Amsterdam konden afreizen.

Aan het begin van de avond startte de Effie uitreiking met de Industry Borrel, gevolgd door een diner aan ronde tafels in de ‘black box’ van Theater Amstedam, de ruimte achter de theaterzaal. Na het diner opende het grote halfronde scherm van het theater zich en werden bezoekers uitgenodigd om via het podium een plekje in de zaal te zoeken. De Hartstichting, Lay’s (PepsiCo) en ŠKODA Nederland mochten een Gouden Effie Award in ontvangst nemen. De uitreiking van de awards werd afgewisseld met zang en dansacts met bijzondere LED-effecten en een speech van Greenpeace waarin zij een oproep deden aan de reclamebranche. In het gevarieerde programma stonden we verder stil bij de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van marketingeffectiviteit en de trends binnen de inzendingen. Maar natuurlijk draaide het bovenal om wie er dit jaar met de felbegeerde bronzen, zilveren of gouden effies naar huis gingen!

PINO verzorgde de volledige productie en organisatie van beide events. Ook de inhoudelijke programmering van de Marketing en Effie Live! was in goede handen bij PINO. Daarnaast produceerden we in aanloop naar de events diverse Marketing Talks.

Wil jij ook een award uitreiken?