Als congresdeelnemer of beursbezoeker krijg je veel informatie op je bord. Soms zo veel, dat niets echt blijft plakken. Hoe je toch bij iedereen tussen de oren komt? Daar hebben wij allerlei creatieve oplossingen voor.
Blijft alles plakken?
Een evenement organiseer je met een reden. Je wilt dat je medewerkers, klanten of relaties iets opsteken of inspiratie opdoen. Misschien zelfs dat ze de dag na het evenement anders opstaan en hun denken en doen een klein beetje veranderen. De vraag is: hoe laat je deelnemers de deur uitlopen? Overladen met informatie, waar ze bijna onder gebukt gaan? Of met duidelijke tips, frisse inzichten en enthousiaste ideeën waar ze wat aan hebben? Een evenement opzetten kost veel energie. Daarom loont het de moeite om die energie niet te laten vervliegen, maar vast te houden. Wat je aan het einde van je bijeenkomst of daarna doet, is minstens zo belangrijk als het evenement zelf. Juist aan communicatie die het effect van je bijeenkomst versterkt, besteden we bij PINO graag aandacht. We vinden altijd een spraakmakende manier die plakkracht heeft.
We zoeken naar plakkracht
Zo laten we op onze congressen regelmatig een tekenaar de dag schetsen. In kleine cartoons of juist als een levensgroot wandverslag. Die tekeningen zijn mooi te gebruiken bij de afsluiting van het programma of in een mail of verslag achteraf. Omdat ze op een grappige manier de kern raken, beklijft de inhoud beter. Origineel is ook om de dames of heren van De Speld de dag live te laten afronden. Hun vrolijke wrap-up is een finale waar deelnemers lang over napraten. Er zijn natuurlijk meer pakkende afsluitingen die blijven plakken. Denk aan een lied op maat of de kracht van spoken word. Wat ook goed werkt, weten we, is om toepasselijke ansichtkaarten uit te delen en deelnemers te vragen om een collega, klant of relatie zo’n kaartje te sturen. Zodat het evenement ook dagen later nog voor een glimlach zorgt. Of wat dacht je van een aanstekelijke vlog in plaats van een saaie aftermovie?
Je ziet, we zijn creatief genoeg. Om onszelf te blijven prikkelen, dagen we ook vaak AI uit om mee te denken. Bijvoorbeeld door het beeld bij deze blog laten kiezen. Blijft het plakken?
Jeroen Coers
Wat blijft er bij jou plakken?