Van magazine naar beleving: Happinez Festival 2025

Community en beleving samenbrengen

Het Happinez magazine brengt zijn lezers verdieping, inspiratie en spiritualiteit. Een magazine kun je lezen, maar hoe voelt het als je er doorheen wandelt? Voor de redactie lag daar de uitdaging voor het Happinez Festival. Na een eerdere samenwerking keerde Happinez terug bij PINO met een duidelijke wens: vertaal de waarden van het Happinez magazine naar een festivalbeleving voor duizenden bezoekers dat organisatorisch klopt.

Die vraag was glashelder voor PINO en vertaalden we naar een creatief festivalconcept: we brengen de Happinez-community écht samen in een beleving die alle zintuigen raakt. Een plek waar lezers elkaar ontmoeten, zich laten verrassen door inspirerende sprekers en workshops, en waar de magie van het Happinez gevoel tastbaar wordt. Tegelijkertijd ging ons operationele team aan de slag om Happinez te ontzorgen in het logistiek en facilitair voorbereiden van de eventproductie, zodat de redactie van Happinez zich kon focussen op de inhoud en de merkbeleving.

Ideale Happinez-gevoel op locatie
We tipten de redactie om Fort Voordorp bij Utrecht weer als hun festivallocatie te kiezen. Het bleek ook nu weer de perfecte plek voor de zesde editie van het Happinez Festival op 12, 13 en 14 september 2025. De centrale ligging en de groene, intieme omgeving van het fort brengen een sfeer van rust, mystiek en verbondenheid met de natuur – precies de waarden van het magazine die we voelbaar willen maken op het festival. Drie dagen lang dompelden bezoekers zich onder in bewustwording, muziek en de kunst van het leven. Met yogalessen, meditaties, lezingen, workshops en een markt om spiritueel te shoppen.

Zo maakten we de magie tastbaar
Happinez wilde een plek creëren waar de community een magische reis ervaart, zich laat raken en waar intuïtie, energie en verbinding voelbaar zijn. Daarbij wilden ze een partner aan hun zijde die de organisatie van het festival draagt. Dit geeft de redactie focus op wat voor hen telt – de verhalen, de sprekers en de workshops die bezoekers meenemen op hun innerlijke reis. En precies deze vorm van partnerschap ligt ons goed en weten we elkaar in het realiseren van het festival aan te vullen.

  • Locatie & logistiek: zoals vormgeving een blad zijn gezicht geeft, zo gaven PINO en Happinez het prachtige Fort Voordorp de look & feel van het magazine. Compleet met Ibiza Flags, lichtletters, lampionnen, schommels en tipi- en stretchtenten. We creëerden een bijzondere en sfeervolle omgeving waarin duizenden bezoekers vrij konden bewegen en hun eigen magische reis tussen de lezingen, yogalessen, workshops en de markt konden samenstellen.
  • Project- en locatiemanagement: zoals de redactie een nummer samenstelt met artikelen en rubrieken, bewaakte PINO het logistieke proces, hield overzicht en zorgde dat alle thema’s en programmaonderdelen hun plek kregen op de festivallocatie. Van lezingen, yoga- en meditatiesessies tot randprogrammering en het cateringaanbod van foodtrucks. Want, net als het magazine een vast ritme en een deadline heeft, moet alles voor het festival op dag één kloppen – er is geen tweede druk.
  • Spreker- en standhouderbegeleiding: waar het redactieteam normaal de regie voert op de interviews, de verhalen en de producten in de Happinez shop, voerde PINO samen met Happinez de logistieke en praktische begeleiding van de sprekers op een live podium en deden we het logistiek uitdenken van de spirituele markt. Het draaiboek en een floorplan dat PINO hiervoor opstelt, geven houvast, overzicht en rust.

PINO regelde de basis, Happinez inspireerde – en samen brachten we een magazine tot leven in een festival. Een magische reis dat duizenden harten raakte.

Benieuwd hoe we jouw merkwaarden vertalen naar een event?