Marketing & Effie Live

Bright perspectives on marketing

Slechts een paar dagen na de persconferentie waarin aangescherpte maatregelen voor events werden aangekondigd, vond Marketing & Effie Live! plaats. Door snel te schakelen was het toch mogelijk om op 16 november met professionals uit de marketing- en reclamewereld live samen te komen in Theater Amsterdam.

Mix van keynotes, talks én awards

In de dagen voorafgaand aan het event werd door het volledige team snel geschakeld om het programma met dinershow om te bouwen tot een volledig dagprogramma. De gehele foyer van Theater Amsterdam werd ingedeeld met tafels en stoelen om zittende pauzes te faciliteren. Onder leiding van Diana Matroos stond de ochtend van Marketing Live! gevuld met verschillende marketing talks en keynotes over thema’s als wetenschap, duurzaamheid, innovatie, marketingleiderschap en gedragsverandering. Marketingkopstukken als Boukje Taphoorn (CMO van Bol.com), Kitty Koelemeijer (hoogleraar marketing bij de Nyenrode Business Universiteit) en oud-politicus Klaas Dijkhoff gaven het programma inhoud en kleur. Als kers op de taart sloot cabaretier Martijn Kardol de interactieve talkshow van Marketing Live! af.

Aan het eind van de middag startte de Effie uitreiking met een wervelende theatershow. In een gevarieerd talkshowprogramma, onder leiding van Humberto Tan, stonden we onder meer stil bij de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van marketingeffectiviteit en de trends binnen de inzendingen. Uiteindelijk draaide het bovenal om wie er dit jaar met de felbegeerde bronzen, zilveren of gouden Effies naar huis gingen. Zeeman en ASR gingen er met hun campagnes ‘Lucht’ en ‘Dit is de tijd van doen’ vandoor met een gouden Effie. Om het gemis van een echte borrel te compenseren, gingen alle bezoekers naar huis met een feestelijke ‘borrelpakket-to-go’.