NIMA, PIM en Adformatie brachten vanuit Capital C een live programma, waarin onder meer de Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, werden bekendgemaakt. Host Aljan de Boer (bestuurslid PIM & Head of Inspiration bij Trendsactive), Marc van Eck (voorzitter College Register Marketeers) en Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie) gingen met elkaar in gesprek over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het marketingvak. Juryvoorzitters Van Eck en Van Nierop maakten de winnaars bekend.
De geplande uitreiking in het Koninklijk Instituut voor de Tropen was door de uitbraak van het Coronavirus geen mogelijkheid. Daarom sloeg PINO de handen ineen met Capital C en Bourgonje, die in de eventruimte de High Light een ‘virtuele studio’ hebben ingericht. “Deze tijd vraagt om creatieve oplossingen”, aldus Van Nierop. “We willen de winnaars graag het podium geven dat ze verdienen, juist nu. Dat kan dit jaar niet met een fysiek feest, maar het zou prachtig zijn als het vak online aanhaakt zodat we er een digitaal feestje van kunnen maken.” Van Eck: “De Dutch Marketing Awards zijn de enige prijzen van marketeers voor marketeers. De jury’s hebben grondig werk gedaan om de allerbeste winnaars in het zonnetje te zetten. Dat willen we ook dit jaar graag breed uitdragen door middel van deze show.”