Hoofdpodium

PINO's BLOG MEI 2021

Volgende week kijkt de hele wereld naar Nederland. In zo’n 45 landen zitten dan ruim 200 miljoen mensen voor hun televisie om te volgen wat er in Rotterdam gebeurt. PINO zit bij het Eurovisie Songfestival op het puntje van de stoel. Niet zozeer voor de liedjes, maar vooral om te leren van dit grootste muziekevenement van Europa.

Wat er in Ahoy! op stapel staat, breekt alle records. Nooit eerder waren alle hallen van het evenementencomplex voor één productie zo lang in gebruik. Er staat het grootste podium ooit en het dak draagt het maximale van wat er kan hangen aan licht, geluid en schermen: 190 ton in totaal. Het programma van de 65e editie van het Eurovisie Songfestival telt negen grote shows: zes generale repetities, twee halve finales en een finale. Dit evenement wordt groter dan alles wat Ahoy! eerder in huis had. Groter dan North Sea Jazz, de MTV Awards, de Vrienden van Amstel Live of de Tourstart. Bij alle shows is als onderdeel van de Fieldlab-experimenten ook weer publiek aanwezig: 3.500 mensen per show. Tenminste, als ze naast hun kaartje een negatieve coronatest kunnen laten zien. Bij PINO zijn we er meer dan klaar voor.

Wij bouwen online of live het hoofdpodium voor uw boodschap en ambities.

Van zo’n hoofdpodium kunnen we namelijk altijd wat leren. Muziekfestivals zijn niet per se onze tak van sport, maar evenementen natuurlijk wel. Ook grote en internationale. In april mochten wij in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de organisatie dragen van het 14e IALA Symposium, dé ontmoetingsplek voor de internationale maritieme sector. Ook toen keek de hele wereld naar Nederland en niet toevallig ook naar Rotterdam. Vanuit Café Rotterdam zonden we vijf dagen lang livestreams uit, met in de achtergrond een uniek zicht op de boten en schepen die onder de Erasmusbrug doorvoeren. De livestreams bestonden uit talkshows, themasessies en presentaties met veertig internationale sprekers. We kennen dat Songfestivalgevoel dus wel een beetje. Al was het bij ons wat minder muzikaal en waren de deelnemers wat minder kleurrijk gekleed.

Wilt u ook de wereld laten kijken naar wat u te vertellen heeft? Of een internationale ontmoetingsplek organiseren? Wij bouwen online of live het hoofdpodium voor uw boodschap en ambities. U verdient toch die douze points?

 

Tessy Miltenburg

Wilt u ook de wereld laten kijken naar wat u te vertellen heeft?