Een uptempo show in een bijzonder jaar

24festival 2020

2020 is een bijzonder eventjaar. Toch besloten Adformatie, VEA en BVA door te gaan met de organisatie van 24Festival. Hét festival voor de creatieve, marketing- en reclamebranche. Live vanuit Theater Amsterdam schoof een marketingpanel en CMO’s van Philips en Albert Heijn aan bij presentator Maarten Bouwhuis voor MarketingLive!

Uitreiking van 13 Effies

Later op de dag reikte Humberto Tan dertien Effies uit aan bureaus en adverteerders die vanuit huis of kantoor meekeken naar de show. Op afstand, maar toch dichtbij, door de grote videowand waar alle inzenders en juryleden op te zien waren.

Het enige goud ging naar ASN Bank en Selmore Creative Agency voor de Fabeldierencampagne. ‘Deze meerjarige campagne is een voorbeeld voor het vak: zó maakt communicatie gelukkig, zó verdien je een gouden Effie’, aldus de jury.

Als vanouds was PINO, in samenwerking met #Verder, verantwoordelijk voor productie en showregie.