Een editie met een gouden randje!

24FESTIVAL

Voor het 5de jaar op rij was het prachtige Concertgebouw Amsterdam het decor van 24Festival. Studenten en professionals in marketing, reclame en creatie kwamen samen voor drie belangrijke evenementen in de branche: 24Academy, het Grote Marketing Congres en de Effies. Van het samenstellen van een inspirerend programma tot de marketing, van logistiek tot registratie en van showregie tot het begeleiden van sponsoren. PINO deed het allemaal om van 24Festival wederom een succes te maken. Dit alles zonder het belang van de drie opdrachtgevers (BVA, VEA en Adformatie) uit het oog te verliezen.

Het Grote Marketing Congres
Rituals CEO Raymond Cloosterman, gedragswetenschapper Ben Tiggelaar en het duo-interview tussen oprichters van Swapfiets en scooterdienst Felyx, vormden de highlights van het uitverkochte Grote Marketing Congres. Dit jaar in het teken van ‘Break the Rules’, de marketing van marketeers die vooruitkijken.

24Academy
Gelijktijdig met het congres maakten 300 studenten kennis met de creatieve bureauwereld. Ook de 24Academy was volledig uitverkocht. Speciaal voor de studenten werden er masterclasses gegeven door o.a. de makers van ‘De Speld’ en Vincent Patty (a.k.a. Jiggy Djé) van platenlabels TopNotch en Noah’s Ark. Een ochtend vol inspiratie, voor de aanstormende reclametalenten.

Effie koning
Om dit jaar meer aandacht aan de inhoud te besteden, werden het diner en de uitreiking van de Effies gesplitst. Winston Gerschtanowitz heeft er onder muzikale begeleiding van Iris Hond weer een waar spektakel van gemaakt, met als grote winnaar Koning Toto. De campagne van de Nederlandse Loterij ging met twee keer goud naar huis, een ongekende prestatie; nooit eerder won een adverteerder twee gouden Effies in hetzelfde jaar. Een editie met een gouden randje, ook voor PINO die dit creatieve walhalla voor het 5de jaar op rij mocht organiseren.