Dutch Marketing Awards 2017

Verleiden, dat doe je zo!

Waardoor laten consumenten zich verleiden? Welke marketeers weten hen het beste te overtuigen? In het KIT in Amsterdam werden op 30 maart de toppers in de marketingwereld gekroond met de felbegeerde Dutch Marketing Award 2017. Niet alleen Pieter Zwart van Coolblue werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2017. Ook de beste marketingbedrijven van Nederland gingen naar huis met een knalgele award.

Spectaculaire avond

De Dutch Marketing Awards zijn een initiatief van NIMA, PIM, MEC en Tijdschrift voor Marketing/Adfo Groep. En PINO was, net als voorgaande jaren, verantwoordelijk voor de organisatie van de prijsuitreiking. Een spectaculaire avond onder leiding van Ben van der Burg, die de spanning in de zaal flink wist op te bouwen. De uitreiking werd afgewisseld met een presentatie over de laatste neuroinzichten, de belangrijkste trends in marketingland en een muzikale verrassing.

Hunkemöller ging ervandoor met de titel Marketing company of the year. Dankzij de sterke marketingcase die is opgebouwd vanuit de klantreis van de doelgroep. Picnic bewees zichzelf als Startup of the year, door de slimme toepassing van technologie, de customer journey en het maatschappelijke aspect. Met geweldige successen in het afgelopen jaar heeft de Vegetarische Slager zich opgewerkt tot Scale-up of the year. Hallmark blijkt dé topper op het gebied van Internal branding. En Joost Geurtsen, marketingbaas bij Nu.nl, mag zichzelf voortaan Marketingtalent van 2017 noemen.