De kracht van Utrecht

Utrecht Marketing Congrestival

‘Verrassend Verbindend Utrecht’ onder die noemer vond het allereerste Utrecht Marketing event plaats op 27 november jl. In dé nieuwe eventlocatie van Utrecht, Werkspoorkathedraal, bruiste het die dag van nieuwe energie. Utrecht Marketing organiseerde voor ruim 200 stakeholders uit Utrecht en omgeving een Congrestival om de kracht van Utrecht te markeren en te gebruiken als vehikel naar de gezamenlijke oplossing van prangende en toekomstige vraagstukken. PINO was de organisatiepartner van Utrecht Marketing en zorgde dat het event logistiek er in 2,5 maand stond.

Utrechtse ecosysteem

De kracht van de regio Utrecht is haar ecosysteem: met een cultuur van samenwerken, mensen die elkaar makkelijk vinden, waardoor er informeel verrassende verbindingen ontstaan. Verbindingen tussen horeca en musea. Tussen de creatieve sector en gezondheidszorg. Tussen partijen uit de stad en regio et cetera. Samenwerking en kruisbestuiving blijken dé ingrediënten voor nieuwe oplossingen met ambitie en creativiteit als belangrijke motor.

De Utrechtse dagvoorzitter, Rob Koops, opende het plenair programma en ging met wethouder Jeroen Kreijkamp en Rijk van Ark, directeur Utrecht Marketing in gesprek. Berthold Gunster, grondlegger van het Omdenken, vertelde hoe je tot Omdenken kunt komen. Vervolgens stonden er meerdere inspiratiesessies gepland waarin deelnemers met elkaar in discussie gingen over uiteenlopende Utrechts thema’s en vraagstukken.