24Festival 2017

Truth and dare?

Dinsdag 31 oktober vormde het Concertgebouw in Amsterdam het decor voor hét 24Festival. Een dag voor iedereen in de marketing- en reclamebranche. Van studenten die zich verdiepten in hun toekomst bij de 24Academy tot 450 marketeers die op zoek gingen naar ‘de marketingwaarheid’ bij het Grote Marketing Congres. Het thema was ‘truth and dare’ en alles draaide om lef hebben in marketing. Welke campagnes vinden marketeers gewaagd?

Helden en winnaars

Het Grote Marketing Congres bood een podium aan marketinghelden. Zoals Dorkas Koenen van Rabobank: ‘Hij staat op, hij durft wat en gaat terug naar de basis.’ Maar ook jong talent beklom het podium. Tim van der Wiel (19) ontdekte de kracht van social media al op jonge leeftijd en maakte met zijn bedrijf GoSpooky al succesvolle campagnes voor o.a. Hudson Bay, HEMA en ING.

De Grote Zaal van het Concertgebouw werd gedurende de dag omgetoverd tot een prachtige dinerzaal. Niet voor niets, want de belangrijkste reclameprijzen van het jaar werden uitgereikt: de Effies! Tijl Beckand leidde op eigen wijze de dinershow waarin maar liefst 16 campagnes werden bekroond met een Effie. We feliciteren Doritos en Stichting Wakker Dier met hun gouden Effie!